Sunday, June 5, 2011

oTak y dgunakan untok bercrite~~

assalamualaikum..

hmmph~~
lme dah nak cerite psl nih sbenanye..
tjuk die MENGHALALKAN YANG HARAM?
kenape aq sntuh psl nih?
sbb aq tringat waktu pekse PSI ade sebut psl mghalalkan ape y haram!
kalau perasan la kan..bnyk mnde y skunk ni menghalalkan ape yang haram

contoh?
tudung!
ape mknenye sume nih?? ngah ckp psl tdung y jarang dan pendek serta singkat sbenarnye~


Sebenarnya, ana terinspirasi nak post pasal tudung ni dari lirik lagu minah tudung yang ana rasa, walaupun liriknya agak kasar, tapi kalau kita hayati, ada mesej yang penting kat dalam tu.

Tudung oh tudung.. kenapa la susah sangat nak jaga tudung ye.. ana rase bukan susah pun. Islam suruh kita (maksud “kita” di sini merujuk kepada kaum Hawa ye...) pakai tudung bukannya secara membuta tuli sahaja. Ada cara yang dinyatakan, so kaum Hawa yang kat luar tu, tak payah la nak tercari2 cara pakai tudung yang betul, ada seperti yang dinyatakan dalam al-Quran:

“ ... dan hendaklah mereka menutupkan kain kerudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya)....” (an-Nur : 31)


skunk ni pulak dah ade fshion bonggol unta~
ssungguhnye ingatlah bahawa wanita yang memakai sanggul tinggi diharamkan drpdnya syura~masyaAllah byngkan hnye krna pkai bonggol tu kite x dpt msok syurga~snggupkah kite nak msok neraka?nauzubillah~

Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian."
(Riwayat Muslim)

nak cite sket sbg pngajrn~~

ade la satu pagi tu,jalan2 d pasar ntok mncari sesuatu untok dmaskkan kdalam perot,kmudian pergi usha tngak tudung d kdai2 y bhmpiran..tetibe terlihat selendang,then aq kabo la kt kawan aq.."jRang nyer selendang nih?cam ne nak pkai klau jrang mcm nih..srupe x pkai tdung jer"
ade seorang pakcik tu kate:"lah..knp tak boleh?aslkan ttup kpale jugak!"

dengan rse kecewe la kan,seyez aq kabo"kalau pakcik dah anggap mnde nih biase2 jer,tatau lah~

seyez aq kabo x sngke begitu skali pndgn pakcik tuh~~haihhh..


BERSAMBUNG

No comments:

Post a Comment